Selamat Datang ke http://true-mp3.blogspot.com. Kami kini di dalam perancangan untuk mewujudkan sebuah komuniti Sosial Internet yang baru. Berminat untuk menjadi sebahagian dari ahli komuniti ini? Cukup mudah, anda hanya perlu mendaftarkan diri sebagai 'follower' blog ini dan seterusnya mula menyertai ruangan 'Chat' yang disediakan. Kami mengharapkan komitmen berterusan dari anda. Terima Kasih diatas sokongan!
(Welcome to http://true-mp3.blogspot.com. If you have any opinion, inquiries or request please do not feel hesitate to contact us . Thank You for all your support!)
Cikmie & Zam

Saturday, August 22, 2009

Create Windows XP CD with Sata Driver


Kebanyakan Netbook & Notebook baru dipasaran kini menggunakan Hardisk SATA kerana Ia lebih pantas dan stabil jika dibandingkan dengan Hardisk IDE. Justeru jika anda menggunakan CD Window biasa (tanpa Driver Sata) untuk Format atau Upgrade komputer anda, semasa sistem 'Boot' anda akan mendapati 'error message' mengatakan Hardisk anda tidak dapat dikesan. Bagi yang kurang arif, pilihan yang ada hanyalah menghantar komputer anda ke kedai. Tetapi, berbaloikah kerana anda sebenarnya boleh menyediakan CD Window XP + Sata sendiri dengan hanya beberapa langkah yang mudah. OK, untuk membantu anda disini saya sediakan panduan langkah demi langkah bagaimana untuk menyediakan CD Windows XP+Sata Driver. File adalah dalam bentuk "Words Doc", jadi tidak menjadi masalah untuk anda 'Print' dan ikut satu per satu.

Untuk menyediakan CD Windows XP+Sata Driver ini, apa yang anda perlukan hanyalah:
- Microsoft Windows XP Installation CD
- nLite Software
- CD Burning Device
- 1 Empty CD

Sila Muat Turun/Download kedua-dua 'file' di bawah...

0 comments:

 
TrueMp3 aNd sOFtWaRe DowNLoaDeR Copyright © 2009 is belong to Cikmie and Zam